16 Eylül 2014 Salı

uydurulan din

Geçen aylarda Mihrimah Sultan Camii nde namaz kılıyordum. Yanımda iki genc kız daha vardı, üniversite öğrencisi gibiydiler. Neyse namaz sırasında ya kızların bakışlarından ya da içime doğdu parmağımdaki yüzüğe baktıklarını hissettim. Hayvan şekli olan bir yüzüktü. Yüzüğü ters çevirdim namaza devam ettim. Ama iki arkadaş rahat edemedi, kendi aralarında konuşuyorlardı, yabancı olabilir mi diye :) Çünkü başımı arabic style bağlamıştım. Şimdi düşünüyorum da ben de maşallah namaz dışında herşeye konsantre olmuşum. Neyse namazımı bitirdim ve o beklediğim soruyu duydum! Namazınız olmadı, o yüzükle kılınmaz. Ben öyle düşünmüyorum dedim kibarca ve uzatmak istemedim. Lakin beni kurtarmaya and içmişlerdi. Sizin düşünmeniz önemli değil dediler. Düşünmekle ilgili bir mevzu değilmiş. Dedim o kadar şekli düşünmüyorum söylediğiniz bir edep, daha ötesi değil. Yok ben kesmek istedikçe uzadı konu. Ilahiyat öğrencileriymiş de... Dedim tam tahmin ettiğim gibi, keşke ilahiyatlarda ıvır zıvır öğreteceklerine yaşayan islam indirilen kuran öğretseler. Keşke günlük hayatta hiçbir karşılığı olmayan, kurani temeli olayan hadislere kafa yoracaklarına Allah ın kelamına...

Neyse demem o ki uydurulan din değil indirilen dine inanalım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder